Uusia palveluita: aikaistettu markkinainformaatio + jälkikäteismaksu

Jännittävä markkinatilanne hopeamarkkinoilla on saanut Silvervault OÜ:n kehittämään uusia palveluita, jotta hopeaan sijoittaminen tarjoaisi entistä enemmän mahdollisuuksia myös aktiiviselle sijoittajalle.

Päiväkauppaan palvelumme on aiemmin soveltunut toisaalta hyvin, koska kaupankäyntimaksua ei ole ja hinta on sama ostajilla ja myyjillä; toisaalta huonosti, koska kauppa ei ole ollut reaaliaikaista, ostotoimeksiannoissa on ollut 1-3 päivän pankkiviive ja noudatettavasta kurssista ei ole ollut etukäteistietoa.

Nyt tarjoamme kaksi uutta palvelua: aikaistetun markkinainformaation, joka antaa ennusteen päivän noteerauksesta juuri ennen sen laskentaa, sekä jälkikäteismaksumahdollisuuden, jonka ansiosta myös ostotoimeksiannon voi tehdä juuri ennen noteerauksen kiinnitystä viimeisimmän tiedon pohjalta. Tarkemmat kuvaukset alla:

Aikaistettu markkinainformaatio

Aikaistetussa markkinainformaatiopalvelussa on oikeutettu noteerauspäivinä kello 11:30-11:45 lähetettävään sähköpostiin, joka kertoo sen hetkisen arvion päivän noteerauksesta, jossa on huomioitu siihen asti tulleet osto- ja myyntitoimeksiannot. Hinnan muodostuminen on eritylty komponenteittain. Lisäksi tehdään vertailu edelliseen päivään. Etenkin silloin, kun noteeraushinta on kestoliukuma-alueella, etukäteistieto päivän hinnasta voi johtaa useiden prosenttien kurssihyötyyn niin ostaessa kuin myydessäkin.

Aikaistettu markkinainformaatio on maksullinen lisäpalvelu. Palvelu maksaa 100€/kk kalenterikuukauden mukaan, ensimmäinen laskutettava kuukausi on toukokuu. Palvelun voi tilata ilmoittamalla asiakaspalveluun. Hinta peritään asiakkaan hopeakauppojen yhteydessä eikä siitä tarvitse huolehtia erikseen. Hopeapankki Holding Oy:n osakkaille palvelu on maksuton.

Jälkikäteismaksu

Jälkikäteismaksu tarkoittaa kolmen päivän maksuaikaa hopeaostoksille. Mikäli käyttää jälkikäteismaksua, ostotoimeksianto tulee tehdä sähköpostitse asiakaspalveluun. Toimeksiannot vahvistetaan asiakaspalvelun vastasoitolla järjestelmään rekisteröityyn puhelinnumeroon. Kello 12:00 mennessä saapuneet sähköpostit huomioidaan päivän noteerauksen laskennassa ja tulevat saman päivän kaupoiksi.

Jälkikäteismaksu edellyttää, että asiakkaan hopeasäilytyksessä on ennestään hopeaa. Euroissa ilmaistava ostotoimeksianto voi olla enintään kaksinkertainen hopeatilillä jo olevan hopean euromääräiseen arvoon nähden, esimerkiksi jos tilillä olevan hopean euromääräinen vasta-arvo on 1000 €, voi jälkikäteismaksettava ostotoimeksianto olla enintään 2000€. Maksu tulee näkyä Silvervault OÜ:n tilillä kauppapäivää seuraavana kolmantena pankkipäivänä kello 12. Ellei näin ole, katetaan vajaus myymällä asiakkaalta tarvittava määrä hopeaa sen päivän kurssiin ja peritään lisäksi sakkomaksu 5%.

Jälkikäteismaksu on maksullinen palvelu. Kertamaksu on (ostoksen koosta riippumatta) 50€, joka veloitetaan ostohinnan osana. Nämä palkkiot vähennetään Aikaistetun markkinainformaation tilausmaksusta, eli jos tekee kaksi jälkikäteismaksettua ostoa kuukaudessa, markkinainformaatiosta ei tarvitse maksaa mitään.

Hopean myyminen on aikaisemminkin ollut mahdollista suoraan järjestelmästä kello 12:00 asti, eikä tähän tule muutoksia tai lisämaksuja. Aikaistetun markkinainformaation hyödyntäminen myydessä ei siis tuota lisäkuluja.

Jälkikäteismaksu on mahdollinen kaikille asiakkaille eikä palvelua tarvitse erikseen aktivoida.

Jälkikäteismaksu ei ole rahoituspalvelu vaan fyysisen kauppatavaran kaupassa valinnaisena tarjottu 3 päivän maksuehto.

Yleiset tiedustelut kommentteina tähän kirjoitukseen. Kysymyksiin ei vastata sähköpostitse eikä puhelimitse. (sori – syy on vain se, että on kiire ja ääni pois…) Tilaukset viivika@silverbank.net.

Advertisements
Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

5 vastausta artikkeliin: Uusia palveluita: aikaistettu markkinainformaatio + jälkikäteismaksu

  1. MarkusJ sanoo:

    Wau! Hienoa palveluita niitä kaipaaville!

    Hintakaa ei ole paha, jos ajattelee tekevänsä kauppoja vähänkin isommilla summilla. Vaikka kurssikehitystä voi arvioida pelkästään hopean hinnan perusteella, tuollainen etukäteistieto voi olla hopeanarvoista. Voipi sen perusteella vaikka myydä nopsaan tai pistää sitten tuo jälkikäteismaksulla ostaen jos haluaa. Kun noissa tilisiirroissa prkl kestää ja kestää…

    Onko sellaista muuten mietitty, että asiakas voisi siirtää etukäteen rahaa Silverbankin ”asiakastilille” ja sitten ostaa ja myydä hopeata asiakastiliä käyttäen? Tällöinhän sinne voisi heittää rahansa koska haluaa ja ostella ja myydä nopsaankin ja helposti (ilman, että pitää joka kerta mennä omaan nettipankkiin tekemään tilisiirtoa)! Ainakin minä itse kaipaisin tuollaista palvelua ja sehän ratkaisisi tuon rahojen viipymisen tilisiirrossa Silverbankkiin.

    • Silverbank sanoo:

      Asiakastilien ylläpitoon liittyvät haasteet eivät ole teknisiä vaan juridisia. Emme yksinkertaisesti ole ehtineet selvittää miten niitä käsitellään kaikissa eri maissa missä toimimme ja koskevatko niitä esim. talletussuojan kaltaiset määräykset tms.

  2. Mikko sanoo:

    Vau, nopeaa toimintaa! Toivoin mielessäni eilen jälkikäteismaksua ja se onkin jo toteutettu 🙂

  3. Olisiko tälläiselle perussuomalaiselle suuri vaiva avata tili virolaiseen pankkiin? Sen kautta kai sitten maksut menisivät heti suuntaan ja toiseen.

    • Risto Pietilä sanoo:

      Osuuspankista menee melkein heti, eli uskoisin että puoleenpäivään mennessä jos ihan aamusta pistää. (mul on OP, kokemuksia..?)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s