Millä hopeatiliasiakkaiden määrä saadaan kasvuun?

Kerroin äskettäin, että meillä on reilu 300 asiakasta. Tämä ei ole tyydyttävää, etenkin siksi, että uusia asiakkaita tulee keskimäärin 1-2 päivässä. Vuoden loppuun mennessä minimitavoitteemme on 1000 asiakasta. Aikaisemmilla eväillä se ei tule täyteen.

Strateginen markkinointikumppanuus Viidakkomiehen kanssa ja samaistuminen foodiskeneen on tietenkin herättänyt ihastusta, mutta myös kielteisiä mielipiteitä. Ollin on katsottu olevan huonoa mainosta firmalle, ja foodiskenen liittymistä hopeaan eivät kaikki ymmärrä alkuunkaan.

Epäilemättä kommentit ovat omassa viiteryhmässään valideja, ja vaikeuttavat, jopa estävät joitain konservatiivia suurlompakkoisia ryhtymästä asiakkaaksi. Tähän onkin jo suunniteltu uusi kolmen julkaisukanavan strategia, jossa firman nettisivuilla on kaikkein pidättyväisin tiedotus, tässä blogissa jatketaan viime kesästä ja nyt maaliskuusta tutulla linjalla, ja hopeaan liittymätön asia on uudessa lifestyle-blogissa, joka on 2 viikon olemassaoloaikanaan yltänyt jo samaan päivittäiseen lukijamäärään kuin tämä. Se pyritään brändäämään ulos Silverbankin operatiivisesta toiminnasta (mitä se ei olekaan) ja ainoastaan hienovaraisesti tuomaan blogia lukeville tykö hopeasijoittamista.

Menemättä niihin toimiin, joita olemme suunnitelleet rikkaiden hamustamiseen, kumppanuus foodiskenen ja Managing Advisor Olli Postin kanssa jatkuu. Nyt on saatu yhteistyön hyödyistä uutta merkittävää näyttöä. Toissapäivänä viihdyin Image-lehden toimittajan kanssa klubilla 3 tuntia. Eilen oli vuorossa puhelinkeskustelu Ajankohtaisen kakkosen toimittajan kanssa.

Jälkimmäisen agendalla on tehdä 12 minuutin TV-reportaasi foodi/hopeaskenestä (!) ilmiönä, ja esitellä sen ”johtohahmot” – minut, Olli, Lari ja Saara Aalto – sekä alan yritykset Silverbank, Silverclub ja Shasa. Ensi yhteydenotto tapahtui minuun. Jotain on siis selvästi saatu aikaan, enhän edes tiennyt foodeista puoli vuotta sitten. Toisaalta Saaraa ehkä lukuun ottamatta tunnen muut henkilöt ja firmat varsin hyvin. Soitin heti Saaralle ja ehdotin tuttavuuden syventämistä, nyt kun ollaan virallisesti saman skenen keskiössä🙂

Yksi haaste meillä on – Viidakkomiehen sivupalkin kautta saisimme omalle rekisteröitymislinkille 160 000 sivunäyttöä kuukaudessa. Meillä oli tarkoitus näyttää Ollille, kuinka helppoa on luoda uusi käyttäjätunnus ja tehdä aloitustalletus. Käyttäjätunnuksen luonti onnistui parissa minuutissa, mutta Nordea-pankin ulkomaanmaksu oli niin vaikea tehdä, että Olli jätti leikin kesken sanomalla: ”Sori, en mä haluu laittaa sivupalkkiin mitään, mikä on noin vaikeeta.” Syy ei ollut meidän, mutta keksitäänkö ratkaisu?

– Risto Pietilä

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

18 vastausta artikkeliin: Millä hopeatiliasiakkaiden määrä saadaan kasvuun?

  1. remppa sanoo:

    Nordean verkkopankissa ei tarvitse maksaa ulkomaan maksun kautta, kun on IBAN tilinumero tiedossa. Lähtee sepa-maksuna ihan siitä normaali ”uusi maksu” kohdasta, näin minulle asiakaspalvelu selvensi silloin kun ite tein ostoa. tietysti vasta sen jälkeen kun olin jo tehnyt sen ulkomaan maksun kautta vaikeammin =)

    • Silverbank sanoo:

      Mukavaa! Nyt Viidakkomieskin laittaa sen sivupalkkiin ja me hukutaan uusiin asiakkaisiin🙂

      • jj sanoo:

        Tosiasiahan on se, että viidakkomiehen kautta saatte kettutyttöjen rahat.
        Vakavaraiset kiertävät teidät kaukaa.
        On todella outoa, että johto ei eroita vettä rahasta ja tosissaan luulee, että foodeilla ja sekoblogilla joku vakava rahoittaja innostuu.
        Ja paljonko se risto Sun omaisuus olikaan, kun olet kuulemma bling mies?

        Väitän, että tein enemmän rahaa Nokialla kun sinä koskaan tulet keräämään hopealla.

        Yritä nyt kerätä se eka milli kasaan ja tule puhumaan sitten, kun miljoonat alkaa kaksinumeroisella luvulla ja se eka numero ei ala 1 eikä 2.

        Juttelin tossa erään johtavan pankin aika kehon kanssa ja hänen suosituksensa on, kierrä kaukaa.

      • Risto Pietilä sanoo:

        Olet oikeassa siinä, että meille on luontevampaa positioitua nuoriin ja nuorekkaisiin ihmisiin. Sitä varten olemme olemassa. Saattaisin olla rikkaampi, jos olisin mennyt töihin Lontooseen 24-vuotiaana niin kuin monet luokkatoverini. Se ei kuitenkaan tässä ole se pointti.

        Pyrimme kuitenkin laajentamaan koko ajan asiakaskuntaa myös rikkaampiin ihmisiin. Aluksi emme operatiivisesti olisi edes pystyneet palvelemaan sellaisia, jotka haluavat veivata 100 000 € sijoitusta edes takaisin. Nyt pystymme, ja siksi haluamme enemmän sellaisia asiakkaita.

        Viestinnän haaste on totta kai kuinka pitää ideologisen kohderyhmänsä, mutta ei näytä liian kummalliselta muidenkaan ostovoimaisten asiakkaiden silmissä. Foodiskenessä näkee esim. Ruohonjuuren transformaation, jossa entinen hippikauppa on muuttunut pukumiesten liikkeeksi. Me aloitimme hopea/vapaushörhöjen liikkeenä, laajensimme 10 kertaa suurempiin foodipiireihin ja nyt mietitään, millaista korjausliikettä vedetään ja minne päin.

        Koko ajan nää elää. Tuskin olisin miljonääri ellen olisi nopeasti korjannut kurssia kun siltä tuntuu.

  2. Jukka Michelsson sanoo:

    Markkinointi on tosiaankin ollut aika hämmentävää viimeaikoina, hyvä jos sitä ollaan selkiyttämässä.

    Tota maksamista helpottaisi ainakin, jos ostopyynnön yhteydessä olisi neljä riviä, jotka voisi suoraan copy-pastettaa vastaanottajan nimi ja tilinumero -kenttiin, sekä summa ja viesti osioihin.

    Mä en aluksi edes tiennyt, että nimi pitää olla tarkkaan oikein, joten eka yritys meni pieleen. Sekin hämäsi, että ”arvioitu saldo” poikkesi 7 sentillä siitä, millä summalla halusin ostaa. En tiennyt kumpi summa pitää siirtää joten päädyin varmuudeksi laittamaan sen 7 senttiä suuremman määrän.

    Olisko noista apua?

  3. Jukka Michelsson sanoo:

    eli toi toka kohta tietysti viittasi siihen, että ohjeita olisi syytä selkeyttää ja tuoda noi tärkeimmät pointit esiin ihan siinä tilitapahtumapyyntö-osiossa.

  4. Silverbank sanoo:

    Nyt on näytön paikka. Viikon päästä tiistaina tulee sekä keskipitkä TV-juttu että Image-lehden monisivuinen teema-artikkeli. Meidän nettisivujen ja muun viestinnän pitää olla valmiita imaisemaan kiinnostus, ja tarjoamaan heille … jotain(?)

    – TIETO siitä mikä Silverbank on ja miten hopeaan sijoitetaan <-onko uudet kuitenkaan valmiit sijoittamaan.. keskimäärin kypsymisaika asiakasryhmissä 1-2 on parista vuodesta viiteen
    – KIINNOSTAVAA MATSKUA jäädä seuraamaan skenen toimintaa <- Miinaihmemaassa-blogi, tietenkin myös 8 kertaa suurempi Viidakkomies-blogi
    – JO SIJOITTANEILLE suunnattua matsua <- mitä?

    Auttakaa……!

  5. Jarmo Viikki sanoo:

    Ikävä puoli asiakkaan kannalta on se, että asiakas ei koskaan tiedä varmaksi, millä hinnalla hän ostaa ja millä hinnalla myy.
    Asiakkaan kannalta oikeudenmukaista olisi mahdollisuus kiinnittää hinta toimeksiantopäivän hintaan. Asiakasta siis rokotetaan sen takia, että pankkiliikenteessä on viivettä.

    • Matti sanoo:

      Tähän kaipaisinkin Silverbankilta perusteluja. Miksi hintaa ei voi kiinnittää toimeksiantopäivän kurssiin?

      • saakorjata sanoo:

        Kurssissa on sen päiväiset osto- ja myyntitapahtumat mukana Silverbankin sisällä sekä hinta jenkeistä. Hopea.fi pystyy ostamaan hintarajoilla kaiketi vielä. Kaikki käy kuitenkin sillä samalla kurssilla kauppaa sinä päivänä, minä ne rahat sinne ilmenee, OP:lla kaiketi lyhin siirtoaika.

        En tiedä onko mahdollista tulevaisuudessa tehdä silverbankissa kauppaa hintarajoilla, että eurot ensin sisään ja sitten odotellaan, että menee jonkun rajan alle ja osto/myynti toteutuu.

  6. Heli sanoo:

    Suosittelisin tutustumaan yhteisöviestinnän perusteisiin ja nimenomaan siis viestinnän, ei markkinoinnin, teoriaan. Teistä tai ainakin Ristosta ehkä tahattomasti paistaa kyvyttömyys tai haluttomuus astua potentiaalisen asiakkaan asemaan. Yksi esimerkki on muutaman päivän takainen asiakkuude esittelypostaus. Kannattaisiko kuitenkin miettiä hetki pohtien vähän laajemmin lukijakunnan ajatusmaailmaa ennen kuin päättelee että he eivät ole asiakkaita koska se on heille liian hankalaa? Tässä on iso vaara kuulostaa ylimieliseltä. Ihan perusvirhe viestinnässä on kuvitella että kun itsellä on hyvä sanoma ja on sen omasta mielestään artikuloinut hyvin, vastaanottaja ottaisi sen sellaisenaan vastaan ja pitäisi sitä myös hyvänä. Tietynlaista tulkitsemisen demokratiaa siis.

    Toisaalta voi miettiä, miten voi samalla kirjoittaa ettei oikeastaan viitsi oppia palautteesta kun ajattelee tietävänsä asiat paremmin ja samalla kysellä parannusehdotuksia. On tietysti hienoa että on vaikkapa pärjännyt mensan testeissä (itsekin olen) mutta ei se poista sitä etteikö kaikenlaisilla ihmisillä voisi olla annettavaa – varsinkin jos kyse on potentiaalisista asiakkaista! Eli nöyryyttä, folks. Ei riitä että osaa kysyä, pitää osata myös kuunnella ja ymmärtää, samaistua. Jos haluatte myydä massoille, olisiko todellinen haasteenne siinä että luopuisitte esim. koulutuksen ja sitä kautta heidän valintojen haukkumisesta?

    Tsemppiä ja menestystä!

  7. jj sanoo:

    Peruskysymyshän on se 7% ja jo luvatut satojentuhansien bonukset, jotka oikeasti ovat pelkkää ilmaa, koska jos nyt luvatut nostaisivat,rahansa niin interbank olisi konkassa.
    7% on vaarallinen luku luvata liikevaihdosta mielettömiä rikkauksia.

  8. e vipu sanoo:

    Kannattaisko laajentaa tiedotusta vaikka erilaisten hopeafoorumien kautta kansainvälisesti. Luulisi tuon verovapaan hopean kiinnostavan vaikka Englannissa. Sieltähän on halpa lentää Tallinnaan.

  9. e vipu sanoo:

    Yksi mitä olen ihmetellyt on tuo ”AGD”-termi. Kokeilkaa vaikka googlata. Tavaralla on kuitenkin vakiintuneita nimityksiä kuten ”junk silver 90%” ym. Niitä voisi viljellä vaikka suluissa jotta potentiaalinen asiakas voisi tutustua markkinoihin laajemmin. AGD sinänsä on napakka ja kunnianhimoinen nimi ”valuutalle” mutta sen lanseeraaminen vaatii minusta tuekseen vakiintuneiden nimitysten käyttöä.

  10. saakorjata sanoo:

    kaduntallaajatkin voisivat ehkä hyötyä hopean/ym. omistamisesta tilanteessa jossa bensan hinta tai ruoan hinnat nousee jatkuvasti ja eurot menettää ostovoimaansa nopeammin, kiihtyvällä tahdilla. Globaalista taloudesta tänne Suomen perukoille ei vaan ole kantautunut näkemäni mukaan tarpeeksi tietoa, tiedonhankinta on haastavaa, kun sitä ei meinaa löytää suomen kielellä (karsii osan asiakkaista). Jollakin voisi olla intressejä paikata tätä tiedonpuutetta ensin vaikka netissä videoin ja tekstein, miksei myös tv-ohjelma, jossa voisi vierailla vaihtuvia liikemaailman immeisiä haastateltavina, vaikka ulkomailtakin, tekstityksin.

  11. Itse ajattelin tuoda hopeatiliasiakkaiden määrän kasvuun oman vaatimattoman panokseni kertomalla, miten paljon minun sinänsä pienet sijoitukseni ovat kasvaneet.

    http://kosoola.blogspot.com/2011/04/hopeasijoittaminen.html

    Yksi uusi asiakas ehkä onkin jo minun puheideni (osa)vaikutuksesta tulossa🙂

    Mitä tulee hopean ostamisen helppouteen, niin minullakin kesti aika pitkään, että keksin miten sitä hopeaa nyt lopulta saa ostettua Silverbankin sivun kautta. Keksinpä kuitenkin lopulta. Jotain hiomisen varaa siis lienee ohjeistuksessa.

  12. Mitä tulee tuohon mainontajuttuun, niin minulla on asiaan liittyen teoria.

    Ottamatta kantaa onko viimeaikainen mainonta tehty oikein, väärin vai sekä-että, uskon, että kaikki uudet asiat, kuten vaikkapa hopeasijoittaminen monille, herättää epäilyksiä. Ihmiselle on tietyllä tapaa helpompaa olla muiden mukana sijoittamatta hopeaan, ja kestää harmitus, kun sen arvo nouseekin raketin lailla, kuin kestää se häpeä, joka tulee siitä, että meni sijoittamaan johonkin muuhun kuin kaikki muut ja tulikin takkiin. Vaikka takkiin tulemisen mahdollisuus vaikkapa hopean kohdalla olisi hyvin pieni, on häpeä pelko kuitenkin niin suuri, että mieluummin menettää rahoja tekemällä saman virheen kuin muut.

    Koska moni kuitenkin tietää, että hopean arvon on noussut muutamassa vuodessa satoja prosentteja, ja sikäli tekisi mieli ostaa sitä, keksii ihmismieli jotain näennäisiä syitä, miksi muka ei kannata sijoittaa hopeaan. Sellaiseksi sopii vaikkapa eräät Silverbankin viimeaikaisiin markkinointikikkailuhin liittyvät asiat.

    Mutta miettikääpä nyt oikeasti: kuinka paljon yhden virolaisen hopeafirman rekrytointikohu vaikuttaa hopean maailmanmarkkinoihin?! Pelko pois ja järki käteen.

  13. Markku Alhonen sanoo:

    hopeatilin käytöstä on kertynyt kokemusta. Nosto on tullut samana päivänä tililleni, kunhan olen tehnyt toimenpiteen aamusella, tarkkaa aikarajaa en ole selvittänyt. Tämä osuuspankin tiliä käytettäessä.
    Silvervault toimii tämän päivän tekniikalla.
    Sen sijaan eilispäivän systeemillä , joka on käytössä vielä yleisesti, rahan siirto Suomalaisesta pankista toiseen Suomalaiseen pankkiin kestää päiviä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s