Yhtenevän brändiviestinnän puute – onko toivoa?

Puhuin tänään pitkään markkinoinnin ammattilaisen kanssa. Hän oli ottanut Silverbankiin yhteyttä nähtyään sangen potentiaalisen liikeidean, jonka markkinointi kuitenkin kaipaa selkiyttämistä. Keskustelimme runsaasti muistakin asioista, mutta yhden peruskysymyksen voisi – minun terminologiataidoillani – tiivistää seuraavaan:

Yhtiöllä tulee olla yksikäsitteinen brändipersoona, jonka kautta markkinointia tehdään – markkinoinnin kanavasta riippumatta.

Jos yhtiön persoona on robin hood, hänen tehtävänsä on tuottaa iloa köyhille. Samannimisen yrityksen lisäksi suuri joukko muitakin yrityksiä samaistuu robin hoodiin viestinnässään. Silverbankkin on köyhien puolella mm. siten, että edut on samat kaikille, kun tavallisissa pankeissa rikkaat saavat paremman kohtelun. Muitakin brändipersoonia on. Nämä persoonat syntyvät yrityksen arvoista, jotka pitää määritellä ja pohjustaa huolellisesti. Kaiken on oltava johdonmukaista, koska epäselvä persoona aikaansaa epäselvän ja kummallisen markkinointiviestin, joka siksi hukkuu muiden viestien tulvaan.

Ja miten tämä implementoidaan Silverbankissa?

 

-Risto Pietilä

This entry was posted in Julkistus, Perustaminen and tagged , . Bookmark the permalink.

Yksi vastaus artikkeliin: Yhtenevän brändiviestinnän puute – onko toivoa?

  1. GR8 sanoo:

    Kysymällä, vastataamalla ja määrittelemällä tyhjentävästi Kuka…Mitä…Kenelle…Miten?
    Saatujen vastausten evaluaatioprosessi on kohta missä vain kokemus voi auttaa. Vain oikeat vastaukset johtavat haluttuun lopputulokseeen.

    http://www.slideshare.net/BrandAutopsy/growing-a-brand-growing-a-team

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s