Avoimuus, osa 2/N

Muistan, kun Silverbankin blogin Twitter-lanseeraus osui samalle päivälle ensimmäisen avoimuutta käsittelevän kirjoitukseni kanssa. Saimme yli 400 lukijaa ja runsaasti kommentteja. Koen, että selkeä visio ja sen kommunikoiminen avoimesti, valmiina oppimaan ja opettamaan, on auttanut Silverbankia tiivistymään ammattimaiseksi finanssijoukkueeksi samalla, kun tekemisen keveys on säilytetty.

Vasta kolme kuukautta on SomeTime2010-tapahtumasta, jonka laivajatkoilla sain huippucoachausta sosiaalisen median parhaimmistolta. Tuokin tilaisuus olisi mennyt sivu suun, ellen nopeasti olisi ollut valmis avaamaan liiketoimintasuunnitelmaa perin juurin. Katja, Kristiina, Janne ja muut tuskin ovat ihmetelleet nopeaa etenemistämme – se oli kaikki korteissa jo tuolloin.

Avoimuuden ansiosta kiinnostava idea saadaan kiinnostamaan ihmisiä. Kiinnostusta ei voi syntyä, ellei ideasta tiedä! Avoimuus mahdollistaa, että kiinnostuneet voivat itse ilmoittautua mukaan tekemään. Tämä parantaa lopputulosta ja nopeuttaa sen aikaansaamista.Kilpailijat eivät voisi saada yhtä hyvää aikaan yhtä nopeasti toimimalla salassa. Ja vaikka voisivatkin, asiakaskunta pitäisi lanseerauksen jälkeen rakentaa nollasta, kun Silverbankilla kiinnostuneet voivat jo kehitystyön aikana valmistautua niihin tarjoomuksiin, joita heitä varten rakennetaan, antaa palautetta suunnitelmista tai tosiaan hypätä itse mukaan toteuttajiksi.

– Risto Pietilä

This entry was posted in Perustaminen and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s