Markkinointiviestinnän teemat ja arvot, osa 3: Avoimuus

Kuten Risto ensimmäisen viikon postauksessaan mainitsikin, avoimuus on yksi Silverbankin tärkeimpiä arvoja ja siten myös markkinoinnillisesti erittäin hedelmällinen teema.

Miten avoimuus sitten ilmenee Silverbankin markkinoinnissa? Reworkin oppien mukaisesti yrityksen toiminnassa ei ole minkään sidosryhmän suuntaan mitään peiteltävää (paitsi ne asiat, joilla haluamme yllättää asiakkaamme). Esimerkiksi negatiiviset tapahtumat tulemme kertomaan välittömästi peittelemättä ja siten, että viralliset tiedotteet vastaavat jo etukäteen yleisimpiin kysymyksiin. Lisäksi kaikille tarjotaan mahdollisuus tutustua perinpohjaisesti yrityksemme liiketoimintamalliin ja organisaatioon sekä lopullisilla nettisivuilla että muissa medioissa. Tämä lienee erityisen tärkeää keskivertokuluttajille, joilla ei välttämättä ole lainkaan aiempaa tietoa fyysiseen hopeaan sijoittamisesta ja varsinkaan siihen liittyvistä riskeistä. Tarkoituksenamme onkin vähitelleen istuttaa (uutuusleffan Inception sanoin) syksyllä avattavan palvelun tuleville käyttäjille ymmärrystä hopeasijoittamisesta. Kuka tahansa voi siis rakentaa tarjotuista materiaaleista itselleen kokonaisvaltaisen kuvan sekä hopeasijoittamisen maailmasta että Silverbankin toimintamallista juuri silloin, kun se hänelle parhaiten sopii. Toivomme myös, että mahdollisuus perehdyttäytyä toivottavasti auttaa palvelun käyttäjää esimerkiksi erottamaan sen, mikä osuus hopean markkinahinnan päivittäisellä heilahtelulla on sijoituksen lyhyen ja pitkän tähtäimen arvonkehitykseen. Aiheeseen perehdyttäminen on myös yksi tämän blogin perimmäisistä tavoitteista.

Avoimuuteen liittyy olennaisilta osin myös ”Asiakas voittaa aina”, ”Me voitamme kanssasi / voita kanssamme” -tyyppiset markkinointiviestit: Silverbank pyrkii kehittämään toimintaansa jatkuvasti saadun asiakkailta saadun palautteen mukaisesti asiakkaan parhaaksi. Sitä paitsi ilman avointa viestintää ja tiivistä yhteistyötä eri sidosryhmien kanssa dialogi yrityksen ja näiden välillä olisi kovin yksipuolista.

Mukavaa viikonloppua!

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

This entry was posted in Perustaminen and tagged . Bookmark the permalink.

Yksi vastaus artikkeliin: Markkinointiviestinnän teemat ja arvot, osa 3: Avoimuus

  1. Erityisesti osuus ”mahdollisuus perehdyttäytyä toivottavasti auttaa palvelun käyttäjää esimerkiksi erottamaan sen, mikä osuus hopean markkinahinnan päivittäisellä heilahtelulla on sijoituksen lyhyen ja pitkän tähtäimen arvonkehitykseen” on todella keskeinen hopeasijoittajaa ajatellen. Muodollisesti Silverbank määrää päivittäisen hinnan, mutta käytännössä se määrätään tiukasti etukäteisen kaavan mukaan, joka perustuu maahantuontihinnalle ja marginaalille. Asiakkaiden ostot ja myynnit vaikuttavat hintaan, mutta marginaalisen vähän. Ainoastaan todellisissa ylikysyntä- tai ylitarjontatilanteissa (ylikysyntää on koettu viime vuosina muutama kerta, pisin tilanne kesti 2008 useita kuukausia, ylitarjontaa on ollut kerran, keväällä 2009) hinta poikkeaa merkittävästi tästä ”maailmanmarkkinahinnasta”. Tällöin hinnanmuutoksen tarkoitus on tietysti markkinalähtöisesti korjata itse itsensä. Jos tuote on Virossa 50% kalliimpaa kuin Amerikassa, eikö ”riistosta” avautumisen sijaan kannata itse tuoda sitä maahan ja pitää rahat? Se on täysin sallittua.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s