Markkinointiviestinnän teemat ja arvot, osa 2: Konkreettisuus ja nuorekkuus

Konkreettisuus

Konkreettisuudella tarkoitamme pääasiassa sitä, että Silverbankin kautta sijoitetut varat on sidottu fyysiseen hopeaan. Verrattuna perinteiseen pankkitoimintaan Silverbankin säilytykset eivät siis ole vain numeroita bittiavaruudessa, vaan tilin saldoa vastaa sama määrä fyysistä hopeaa holvissa. Koska holvissa oleva hopea on suoraan asiakkaan omistuksessa ja Silverbank huolehtii ainoastaan sen säilyttämisestä eikä sijoita sitä millään tapaa eteenpäin perinteisten sijoituspalveluiden tapaan, asiakkaat voivat myös halutessaan hakea omat hopeansa holvista pois ilman erillisiä kustannuksia milloin tahansa. Tieto siitä, että omat talletukset voi oikeasti hakea itselleen, luonee eräänlaista turvallisuuden tunnetta asiakkaissa. Lisäksi traditionaalisten pankkien talletepaosta aiheutuvat likviditeettikriisit eivät näin ollen kosketa Silverbankia lainkaan.🙂

Toisaalta konkreettisuus ilmenee toiminnassamme myös siinä, että päätökset pyritään implementoimaan mahdollisimman nopeasti käytäntöön. Tämän mahdollistaa matala hierarkia ja voimautettu tiimi.

Nuorekkuus

Silverbankin perustajat ja osakkaat ovat nuoria ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta alle 40-vuotiaita. Tämä on sijoituspalvelujen markkinoilla jotain aivan uutta, koska suurimmassa osassa markkinoilla toimivista yrityksistä ihmiset ovat huomattavasti vanhempia. Nuorekkuus onkin eräs keino, jolla Silverbank voi differoida itseään selkeästi kilpailevista sijoituspalveluista.

Tiimin nuorekkuuden vastapainoksi Silverbank on nimittänyt hallituksen neuvonantajaksi erillisen ”advisor boardin”, jossa ovat osallisina yrityksen vanhimmat sijoittajat. Advisor boardin ikäero Silverbankin tiimiin luo markkinoinnillisesti helposti hyödynnettävän kontrastin yrityksen henkilörakenteeseen: periaatteessa Silverbankin jokapäiväisessä toiminnassa kiteytyy ajatus siitä, että nuoret kuuntelevat konkareiden neuvoja ja konkarit oppivat nuorilta uutta. Molemmat osapuolet hyötyvät ja näin myös asiakkaamme.🙂

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

This entry was posted in Perustaminen and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s