Markkinointiviestinnän teemat ja arvot, osa 1: Yhteisöllisyys ja sosiaalisuus

Tämä on ensimmäinen kirjoitus lyhyessä sarjassa, jossa esitellään Silverbankin markkinointiviestinnän teemat ja arvot. Kuten jo mainitsinkin eilisessä postauksessani, sosiaalinen media ja word-of-mouth ovat olennaisessa osassa Silverbankin jokapäiväistä toimintaa. Sen vuoksi mielestämme on luontevaa, että yhteisöllisyys ja sosiaalisuus tulevat esille myös kaikessa yrityksen markkinoinnissa.

Miten yhteisöllisyys sitten näkyy yrityksemme toiminnassa ja markkinoinnissa? Silverbank tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden lähteä mukaan yrityksen toimintaan syvemmällä tasolla kuin pelkkänä palvelun käyttäjänä. Erilaisia mahdollisuuksia on lukuisia ja tietyn aktiivisuuden ylittäneet asiakkaat voivat esimerkiksi osallistua hopean maahantuontitoimintaan tai heidät voidaan nimittää yrityksen virallisiksi edustajiksi näin halutessaan. Aktiivisille asiakkaille voidaan antaa myös arvonimiä ja heillä on näin mahdollisuus nousta yrityksemme sisäisessä tasojärjestelmässä. Tasojärjestelmästä ja sen kytköksistä operatiiviseen organisaatiorakenteeseen on tulossa myöhemmin erillinen bloggaus.

Toisaalta yhteisöllisyys ja sosiaalisuus näkyvät Silverbankin toiminnassa myös siinä, että osakkaat, asiakkaat ja toiminnasta kiinnostuneet pyritään liittämään yhteen nettisivujen lisäksi juuri sosiaalisen median avulla. Koska yrityksemme edustajat esiintyvät somessa omilla nimillään ja kuvillaan, ulkopuolisen kynnys ottaa yhteyttä yrityksen edustajiin tai asiakkaisiin on pienempi kuin traditionaalisia sijoituspalveluita tarjoavissa yrityksissä, ja tämä toivottavasti lisää kommunikaatiota eri sidosryhmien välillä ja kasvattaa yhteenkuuluvuuden tunnetta Silverbankin verkostossa. Lisäksi Silverbankin osakkaat käyttävät täysin samaa SIS-järjestelmää omien hopeasäilytystensä hallinnoimiseen, mikä toivottavasti vahvistaa osaltaan kuvaa siitä, että ei tässä sen ihmeellisimpiä ihmisiä olla kuin kukaan muukaan.🙂

Tietynlainen perinteisen finanssijärjestelmän luoma teennäinen hierarkiarakenne puuttuu siis kokonaan Silverbankin verkostosta. Jos sinulla on asiaa toimitusjohtajalle, niin ei muuta kuin ottamaan yhteyttä häneen. Miksi kaiken pitäisi aina kulkea välikäsien kautta? Suoraan oikealle henkilölle ohjattu kysymys sitä paitsi vähentää vasteaikaa vastauksen saamiseen ja varmistaa sen, että viesti menee perille juuri oikeanlaisena.

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

This entry was posted in Perustaminen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s