Helppokäyttöisyys etusijalla

Haluamme palvelumme olevan asiakkaalle hyödyllisyyden lisäksi myös mahdollisimman helppokäyttöinen. Asiakkaidemme tulee voida käyttää palveluamme heille itselleen parhaiten sopivina aikoina. Asiakastarpeita täyttämään tarvitaan asiallisesti suunniteltu ja toteutettu verkkopalvelu, SilverBank Information System eli SIS.

Vaikka SilverBankin tiimiin kuuluu ohjelmointitaitoista porukkaa useampikin henkilö, olemme päättäneet ulkoistaa SIS:in toteutustyön suosiolla osaavalle ulkopuoliselle toimittajalle. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse, varsinkin jos joku toinen tekee saman asian tehokkaammin ja nopeammin.

SIS:in kaltaisesta operatiivisesta järjestelmästä ei mielestäni voi tulla hyvää, elleivät sekä tilaaja että toimittaja ymmärrä sen tukemia liiketoiminnan prosesseja riittävän tarkasti. Ja liiketoiminnan prosessit lähtevät viimekädessä asiakkaan tarpeista.

Koska aikaisempia liiketoiminnallisia prosesseja ei ole perintönä painamassa, voimme suunnitella toimintamme (ja sitä kautta järjestelmämme) puhtaalta pöydältä. Toisaalta siksi juuri keksittävää riittää! Vaatimusmäärittelyn sivumäärä on lyhyessä ajassa kymmenkertaistunut näkymälistauksineen, kuvineen, liiketoimintaprosessien selvittelyineen ja teknisine reunaehtoineen. Vaatimusmäärittelyä sekä liiketoiminnan prosesseja onkin hierottu SilverBankin back-officella jo useamman viikon ajan kuntoon.

Keskustelimme viime perjantaina dokumentista potentiaalisen toimittajan kanssa. Match vaikuttaisi monessakin mielessä hyvältä. Yritys on samaa kokoluokkaa kanssamme, nuorekas, keskusteleva ja oma-aloitteinen. Heillä tuntuu olevan realistinen ote tekemiseen ja ohjelmistoprojekteihin sekä soveltuvia referenssejä. Keskustelut jatkuvat. Asiakkaidemme parhaaksi.

– Matilda Smeds

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

This entry was posted in Perustaminen and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Yksi vastaus artikkeliin: Helppokäyttöisyys etusijalla

  1. Paluuviite: Markkinointiviestinnän teemat ja arvot, osa 1: Yhteisöllisyys ja sosiaalisuus | Silverbankin blogi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s