Silverbankin palvelut

Silverbank tarjoaa asiakkailleen hyvin yksinkertaiset palvelut. Tämän johdosta palvelut on mahdollista saada käyntiin nopeasti ja toteuttaa hyvin. Myös investoinnit ja sitä myötä rahoitustarve jäävät pieniksi.

Ensimmäinen tarjottava palvelu on hopean osto, eli talletus Silverbank-omistustilille. Hopean ostamista ei voi tehdä helpommaksi. Asiakas saa viitenumeron, jolla hän voi tallettaa rahaa Silverbankin pankkitileille. Aina, kun asiakkaan viitenumerolla tulee tilillepano, muutetaan se tulopäivän kurssiin hopeaksi ja lisätään asiakkaan omistustilille.

Toinen tarjottava palvelu on nosto. Asiakas haluaa rahaa käyttöönsä ja tekee nostopyynnön. Yleensä samana päivänä, viimeistään kolmantena haluttu summa ilmestyy asiakkaan tiedoissa määritetylle pankkitilille. Tätä vastaava hopeamäärä myydään päivän kurssiin ja Silverbank-omistustilin saldo pienentyy vastaavasti.

Kolmas palvelu on pikanosto. Kun rahantarve on akuutti, tekemällä pikanoston varmistaa sen, että rahat ovat 10 minuutissa omalla tilillä. Kuten tavallisenkin noston tapauksessa, hopeaa myydään illan noteerauksen laskennan yhteydessä siten, että nostettu rahamäärä saadaan katetuksi. Rahat saa siis käteen ennen kuin hopea on edes myyty. Pikanosto on ainoa palvelu, josta on suunnitteilla periä pieni maksu.

Neljäs palvelu on nouto. Vaikka tilin käyttäminen voi helppoudellaan saada aikaan kuvitelman, että Silverbank olisi jotain virtuaalista, asiakkaalla on aina mahdollisuus noutaa omistamansa hopea itselle. Tilin saldon osoittama hopeamäärä on asiakkaan omaisuutta ostopäivästä lukien. Silverbank ei ole pankki eikä keinottele asiakkaiden hopealla. Hopea on holvissa eikä kukaan käpälöi sitä ennenkuin asiakas myy sen tai noutaa sen itselleen.

{Osto, nosto, pikanosto, nouto} = Silverbank.

– Risto Pietilä

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

Advertisements
Kategoria(t): Perustaminen Avainsana(t): , , , , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

5 vastausta artikkeliin: Silverbankin palvelut

  1. Tommi Vainikaine sanoo:

    Kun kerran on ”nouto”, niin miksi on ”osto” eikä ”talletus”? Onko tähän joku pankkitoiminnan säätelyyn liittyvä juridinen syy? Ihmettelin vain noita valittuja termejä. Itse kokisin loogisempana, että termeissä vastineparit olisivat myös kielellisesti tuttuja vastineita kuten osto vs. myynti ja nosto vs. talletus.

    Eikö muuten Silverbank tarjoa lainkaan mahdollisuutta tuoda omia hopeadollareita säilytykseen? Siihen toki liittyy tavaran aitouden varmistamiseen liittyvät kysymykset.

    • ”Osto, nosto, pikanosto, nouto” vaan rimmaa niin kivasti…:)

      Asiakkaan ennestään omistamien hopeadollarien säilytyspalvelu on tarpeeton. Jos asiakkaalla on hopeaa Suomessa, hän voisi perjantain hinnoilla myydä sen Hopea.fi:lle 13,55€/AGD. Silverbankin noteeraus perjantailta oli 13,28€/AGD. On siis järkevämpää myydä omat hopeat pois täällä ja lähettää rahat Silverbankiin, kuin mennä vaivalloisesti Tallinnaan tallettamaan hopeakolikoita – vaikka se olisi ilmaista.

      Niin kuin on laita sähkövirran, myös hopeavirta kulkee Suomen ja Viron välillä vain yhteen suuntaan, ei molempiin.

  2. Hei, odotin tähän vilkasta kommentointia! :O

    Mitä palveluita meidän pitäisi tarjota näiden lisäksi, vai onko tässäkin jo jotain liikaa?

  3. Tommi Vainikainen sanoo:

    Kysyisin tuosta ostosta vielä, että onko todella välttämätöntä käydä ensin Silverbankin sivuilla ilmoittamassa euromäärä, jolla hopeadollareita aikoo ostaa, ja vasta sitten saa viitenumeron yms.? Näin ymmärsin noilta avatuilta nettisivuilta.

    Vertailen tätä vain Seligsonin indeksirahastoon, jollaista olen itse käyttänyt. On erittäin vaivatonta kun voi laittaa omassa nettipankissa kuukaisittaisen tilisiirron tapahtumaan Seligsonin rahastotilille henkilökohtaisella viitenumerolla. Raha lähtee Seligsonille ja itse ei tarvitse tehdä mitään. Silloin kun huvittaa, voi käydä katsomassa Seligsonin sivuilta, että raha on tullut perille, ja onhan se tähän asti joka kerta tullut. 🙂

    Samaa vaivattomuutta toivoisin Silverbankista hopeadollareita ostaessani. Hopea on kuitenkin monessa mielessä sijoitus, ja siksi ostoissa helposti toteutettu (eli automatisoitu) ajallinen hajautus on suuri plussa.

  4. Eiköhän mekin saada se toimimaan tuolla tavoin niille, jotka haluavat ominaisuutta käyttää.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s